روش های برای خنک تر شدن بدن در گرمای شدید تابستان
نوشته شده توسط : نازی

روش های برای خنک تر شدن بدن در گرمای شدید تابستان

روش های برای خنک تر شدن بدن در گرمای شدید تابستان

مقابله با گرمای شدید تابستان

برای مقابله و کاهش گرمای تابستان در محیط زندگی و کار میتوانید از راه کارهایی که در این جا پیشنهاد شده اسـت استفاده نمایید. گرمای تابستان را با این موارد پشت سر گذاشته و از خنک تر کردن محیط زندگی و کار لذت ببرید.

 

برای خودتان کولر درست کنید

چند بطری آب را در فریزر منجمد کنید و ان‌ها را مقابل پنکه زمینی یا پنکه رو میزی‌تان بگذارید و از باد خنک ان لذت ببرید. یک کاسه یخ هم همین کار را خواهد کرد.

 

روش های برای خنک تر شدن بدن در گرمای شدید تابستان

مقداری غذای تند بخورید

همین طوری هم هوا گرم اسـت و در حال عرق ریختن‌اید، چرا باید کاری کنید که بیشتر عرق بریزید؟ جواب این اسـت: خوردن غذای تند، گردش خون را افزایش میدهد و باعث میشود عرق کنید، بنابراین با خشک شدن این عرق، احساس خنک شدن خواهید کرد. کپسایسین موجود در فلفل‌های تند، بدن را تشویق میکند بدون این که دمایش را بالا ببرد، عرق کند.

 

برای خودتان کیسه یخ درست کنید

کیسه یخ در فریزرتان ندارید؟ خودتان درست کنید. یک یا دو فنجان برنج بردارید، ان‌ها را داخل یک جوراب نخی بریزید و در فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت شما کیسه یخ دست ساز خودتان را خواهید داشت.

روش های برای خنک تر شدن بدن در گرمای شدید تابستان

کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان بگذارید

قرار دادن یک چیز سرد روی نقاط طب فشاری نیز راه دیگری برای کاهش دمای بدن اسـت. نقاط فشاری یا نبض‌ها، نواحی حساسی روی بدن هستند که میتوانید ضربان ان‌ها را احساس کنید: گردن، مچ دست‌ها و شقیقه‌ها. وقتی کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان می‌گذارید، مغزتان فورا دستور کاهش دمای بدن را صادر میکند.

 

 

سرما را به سادگی پیش خود بیاورید

یک کیسه آب گرم بخرید، در زمستان با پر کردن ان از آب گرم بدون بالا بردن درجه حرارت خانه خود را گرم میکردید. در تابستان نیز آن را پر از آب کنید و در یخچال بگذارید تا شب یک آیس پک راحت برای خواب داشته باشید.

 

روش های برای خنک تر شدن بدن در گرمای شدید تابستان

خلاق باشید

اگر فکر می‌کنید کار پنکه ها راندن هوای گرم به اطراف اسـت باید تجدید نظر کنید. پنکه را به سمت پنجره بچرخانید و با این کار پنکه هوای گرم را به خارج از اتاق می فرستد. پنکه سقفی نیز هوای گرم را به بالا و سپس به بیرون منتقل می‌کند، حالا دیدید از پنکه می توان خیلی بهتر استفاده کرد.

 

روش های برای خنک تر شدن بدن در گرمای شدید تابستان

مانند یک مصری بخوابید

اگر در این لیست موارد زیادی را به نالم مصریان می بینید جای تعجب نیست چون ساکنان نیل خوب می دانند چطور با گرما مبارزه کنند.

 

روشی که به ان متد مصری میگویند از این قرار اسـت که یک ملافه یا حوله را در آب سرد قرار می دهند و از آن به عنوان پتو استفاده می‌کنند. مـا توصیه می کنیم ملافه مرطوب را روی یک حوله ی خشک قرار دهید تا از خیس شدن تشک پیشگیری شود.

 

لباس خود را کم کنید

وقتی نوبت به پیژامه تابستانی می‌رسد کم در واقع معنی بیشتر را می‌دهد. برای خواب یک پیراهن پنبه ای نرم و یک شلوارک یا زیر شلواری بپوشید

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/روش-خنک-تر-شدن-بدن.html





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: